• Home
  • Colofon
  • Contact
  • Delicious
  • Links
  • Pages
  • VERBODEN!

Lucaswashier

Maar WAT als Hij bestaat? WAT?

Feed on
Posts
Comments
« Bloedzuiver schietwerk
ah vroegâh »

Politie gaat Marokkanen bijscholen

Nov 24th, 2006
Visited 2115 times, 2 so far today by Robert Engel

R.E.S.P.E.C.T.

Marokkaanse jongens zijn niet goed op de hoogte van hun oorspronkelijke cultuur. Zo weten de rotjongens niet dat in Marokko de moskee gewoon naast de synagoge staat. Marokkanen die vrouwen met hoer aanspreken, hebben niet opgelet tijdens geschiedenisles. Een rotjongen die een homo aftuigt, doet dit omdat hij zijn eigen culturele bagage verkeerd interpreteert. Gelukkig beseft politie Haaglanden dat voor een goede integratie kennis van de eigen afkomst een absolute voorwaarde is. Daarom reizen 25 dienders voor een drie weken durende stage af naar Marokko, om ter plaatse te vernemen van de zo rijke Islamitisch Marokkaanse traditie van opvoedkundige normen en waarden. Met de vergaarde kennis kunnen de agenten vervolgens indruk maken op de straathoekjongeren. R.E.S.P.E.C.T.

Ondertussen begrijpt de Marokkaanse politie niet waarom wij zoveel problemen hebben met deze rotjongens. Natuurlijk niet, in Marokko weet men wel raad met rotjongens. Een verkeerde opmerking tegen oom agent? Een draai om de oren! Mekkeren? De wapenstok erover! Nog steeds aanmerkingen? In het cachot om na drie dagen water en brood te informeren of de les geleerd is. Ouderwets en tegen elk mensenrecht, maar met een betere werking dan het oeverloos tegemoetkomen aan probleem-Marokkanen.

Wilders, U zit met negen man in de Kamer, een mooiere aftrap kunt U zich niet wensen. Ik verwacht op zijn minst een motie van wantrouwen. Houdt U in het achterhoofd dat het korps Haaglanden klaagt dat het te wit is? Heeft U meteen een tweede motie. Derde motie? Komt ie: Hoe verhouden zich de dubbele paspoorten tot het bijleren in een vreemd land?

Instant update: Wilders, chapeau!

  • Array
  • Array
  • Array
  • Array
  • Array
  • Array

Posted in Zonder rubriek

49 Responses to “Politie gaat Marokkanen bijscholen”

  1. on 24 Nov 2006 at 13:121Conan de Rabarber

    Hoppa daar gaat weer een kapitaal aan belastinggeld. Beter idee is het om ipv agenten , lees mankracht, van straat te halen, die verrekte rifberbers rotjongens hun straf in een marokkaans cachot uit te laten brommen. Nadat hun straf omgezet is naar marokkaanse maatstaven natuurlijk.

  2. on 24 Nov 2006 at 14:492Waarde

    F&S

  3. on 24 Nov 2006 at 15:363christinA

    Wat eerder door de maatschappij, wij dus, als vanzelfsprekend werd gedaan, kinderen, buitenlands of niet, op school of op straat, waar dan ook, aanspreken op hun gedrag, is, door welke oorzaak dan ook verdwenen.
    Nu wordt “sjappoo”gezegd over iemand die dingen voorstelt, die bij goed nadenken huiveringwekkend zijn.

  4. on 24 Nov 2006 at 17:024TRS

    Hans Werdmolder heeft reeds een tijd geleden geschreven dat de enige effectieve methode is : het tijdelijk naar Marokko sturen van deze marokkaanse “lieverdjes”. Dat was het enige dat indruk maakte.

  5. on 24 Nov 2006 at 17:245christinA

    TRS Ik heb het boek niet gelezen, jij blijkbaar wel.
    Waarom is hij DE deskundige? Er zijn meer zachte sectorgeleerden, iedereen zegt iets anders.
    Ik vraag mij langzamerhand echt af of voor een nederlander zijn veel geroemde normen en waarden alleen voor nederlanders gelden en vooral golden.

  6. on 24 Nov 2006 at 19:086TRS

    hij heeft 30 jaar onderzoek gedaan naar dit onderwerp, is ook veelvuldig op veldonderzoek naar Marokkko geweest

  7. on 24 Nov 2006 at 19:247christinA

    Alleen naar Marokkanen? Of gewoon uit antropologisch standpunt hoe is Noord-Afrika vergeleken bij Nederland?
    Maar dat terzijde, hij zal z’n vak best kennen.

    Al die onderzoeken enzovoort ontslaan toch niemand van de (morele) verplichting ervoor te zorgen dat de omgeving leefbaar is en blijft?
    Zoiets is veel te lang blijven liggen, (uit misplaatste politieke correctheid en het ‘laat anderen het maar doen gevoel?)

  8. on 24 Nov 2006 at 19:338Conan de Rabarber

    Uiteindelijk moet het niet uitmaken waar het schorem vandaan komt, kaaskop, katjang, kroeskop of rifbaviaan, als je de sfeer in je buurtje vernaggelt verdien je het om hard aangepakt te worden. Hard.

  9. on 24 Nov 2006 at 20:119Waarde

    Meer blauw op straat, niet in het zand!

  10. on 24 Nov 2006 at 21:0110Conan de Rabarber

    kudt, ik had toch op Geert moeten stemmen, die stelt er tenminste kamervragen over. Maar goed, binnen een half jaar kunnen we de verkiezingen weer overdoen als Balkenende 4 gevallen is.

  11. on 24 Nov 2006 at 22:2311TRS

    Hij verklaart het gedrag, het boek gaat idd. vooral over de marokkaanse gemeenschap, maar bevat ook vergelijkingen met andere groepen.
    En uit zijn verhaal komt naar voren dat het weinig of niets te maken heeft met armoede etc. Het is vooral de cultuur (wat voor islamieten nauwelijks te scheiden is van religie, deze scheiding is een verzinsel van westerse intellectuelen) en de opvoeding (die door cultuur wordt bepaald).

  12. on 24 Nov 2006 at 22:5512christinA

    en de opvoeding (die door cultuur wordt bepaald).

    Dáár, niet hier. En daar ging en gaat men de fout in.
    “Ik wil best begrijpen hoe het bij jullie werkt, maar hier gaat het anders ” . Deze zin hoor ik nooit. Van niemand. Al sinds eind 70er jaren al niet.
    Nu nog niet.

  13. on 24 Nov 2006 at 23:4113TRS

    Dáár, niet hier.

    Niet dus. Ook hier. Daar of hier blijkt geen verschil te maken.

  14. on 24 Nov 2006 at 23:5914Robert Engel

    Natuurlijk is het aanspreken op straat verdwenen. Dat vind zijn oorzaak in de overgang van de patriarchale cultuur in het Nederland van de jaren vijftig, naar de onderhandelingscultuur anno nu. Vroeger was vader de baas buitenshuis, daarin ondersteund door een maatschappij waarin de lijnen duidelijk waren. Tegenwoordig is dat niet meer zo. Moeder heeft een volwaardige stem, vaders wil is geen wet meer, kinderen leg je niks op, maar daar onderhandel je mee, de baas is de baas niet meer maar een leidinggevende en noem maar op.

    Ik geef nu geen diepgaande onderbouwing, maar in het kort kun je het zo stellen. Men denkt aan zichzelf, en niet aan de ander. Normen en waarden als geheel verdwijnen, met daarmee de opvoedkundige draai om de oren.

    Natuurlijk kun je ook stellen dat het linkse leven en laten leven model van vroeger jaren misdadig is. Praten over allochtonen werd bestempeld als onderbuikgevoel of regelrecht racisme. Makkelijk, want dan hoef je de problemen niet onder ogen te zien. Het resultaat was dat we momenteel zitten met allochtonen die al drie generaties niet kunnen integreren, zodat bepaalde linkse sujeten momenteel blijven vasthouden aan de in hun ogen geslaagde multiculturele samenleving. Het is daarom misdadig, omdat de allochtonen nooit de kans hebben gekregen, van de linkse kerk, om te kunnen integreren.

    Momenteel is Groen Links net zo misdadig. De Nederlandse cultuur bestaat niet, stelt men. Waar moet de allochtoon dan in integreren?

  15. on 25 Nov 2006 at 00:0215christinA

    Dat is volgens mij het punt waar de politiek met in haar kielzog “de burger” de fout is ingegaan.
    Je kunt natuurlijk de klok niet terugdraaien, maar wel voorkomen dat het verder verkeerd loopt.

  16. on 25 Nov 2006 at 00:1116Robert Engel

    Mijn punt of die van TRS, vraag ik even procedureel voor de onafhankelijke volger van dit gesprek?

  17. on 25 Nov 2006 at 00:1417christinA

    Waar moet de allochtoon dan in integreren?

    Als “de nederlandse cultuur” niet bestaat, dan kan er gewoon in “het dagelijks leven” worden geintegreerd.
    Die twee ontlopen elkaar alleen in naam.

  18. on 25 Nov 2006 at 00:1518christinA

    @Robert

    TRS

  19. on 25 Nov 2006 at 00:1919Robert Engel

    Als “de nederlandse cultuur” niet bestaat, dan kan er gewoon in “het dagelijks leven” worden geintegreerd. Die twee ontlopen elkaar alleen in naam.

    Klopt. Maar blijkbaar bestaat naast de Nederlandse cultuur ook geen besef hoe men het leven dagelijks moet leven.

  20. on 25 Nov 2006 at 00:2620christinA

    @Robert
    Dit geldt geloof ik voor bijna iedereen die na ’80 is geboren, met een beginnetje eind 70ers. Men weet het trouwens meestal wel, maar praktiseert het niet.

  21. on 25 Nov 2006 at 00:3821Robert Engel

    @christinA
    Klopt, hoewel dat natuurlijk niet voor iedereen geldt. Men denkt vooral aan zichzelf. De publieke ruimte is de publieke ruimte niet meer, omdat men het niet ziet als een bezit van ons allen. Men ziet de publieke ruimte vooral als middel om zcih van A naar B te bewegen, meer niet. Past een allochtoon daarin? Neen, het is makkelijker om te doen alsof ze niet bestaan. Tot de problemen zich opstapelden, want al die autochtonen die in de achterstandswijken (kanswijken) leefden, die bleken toch gelijk te hebben.

    Overigens ben ik iemand die altijd iets zegt, als er tegen het fatsoen gehandeld wordt. En meteen staat men klaar om mij als onfatsoenlijk uit te maken. Ik verdom het pertinent om mijn mond te houden, als kinderen op mijn werk de boel onveilig maken, of als er op straat iets hufterigs gebeurd.

  22. on 25 Nov 2006 at 00:3922TRS

    Hoezo bestaat de nederlandse cultuur niet? Wat een onzin. Sterker nog, het is per definitie onmogelijk dat die niet bestaat.
    Cultuur is het geheel van normen, waarden, overtuigingen, regels en gewoonten volgens welke mensen leven. Elke cultuur heeft een soort van grootste gemene deler en een variatie in die elementen. De nederlandse cultuur kent misschien slechts een relatief kleine gemene deler en veel variatie, maar niettemin zijn er zaken die kenmerkend zijn. Dat wil niet zeggen dat die nederlandse cultuur perse veel afwijkt van die van andere westerse landen: de grootste gemene deler zie je overal terugkomen, en die heeft fortuyn ook als zodanig beschreven. Fortuyn had het trouwens ook over de westerse cultuur (de moderniteit) en niet zozeer over de Nederlandse cultuur.
    Misschien zou je “het dagelijkse leven” wel kunnen gebruiken als pragmatische invulling van de nederlandse cultuur.

  23. on 25 Nov 2006 at 00:4723christinA

    Misschien zou je “het dagelijkse leven” wel kunnen gebruiken als pragmatische invulling van de nederlandse cultuur

    Precies.
    Als t beestje maar een naam heeft.

  24. on 25 Nov 2006 at 01:5524Robert Engel

    Als een buitenstaander dit leest, denkt men dat wij echte Pim adepten zijn.

  25. on 25 Nov 2006 at 08:5325Waarde

    Is dit dan geen pin fan saite?

  26. on 25 Nov 2006 at 10:0626christinA

    @Robert

    denkt men dat wij echte Pim adepten zijn.

    Dit heeft niets met pim te maken. Dit is gewoon oorzaak en gevolg.
    Hooligans in stadions-stadionverbod
    geweld in uitgaansleven->naughty corner=nachtje cel
    Das toch niet pims?

  27. on 25 Nov 2006 at 11:3827Robert Engel

    Dat wat ik hierboven zeg, kan zo op de achterflap van de puinhopen van acht jaar paars. TRS kan zo op de achterflap van de islamisering van onze samenleving.

    Maar het gevolg waar jij het over hebt, is tegenwoordig een stuk anders.

  28. on 25 Nov 2006 at 12:2628christinA

    @Robert
    Hoe bedoel je dat?
    Het waren maar twee voorbeelden van duidelijk zichtbare verloedering.
    Dit kan op elke gebeurtenis in de maatschappij, ook binnen onderwijs worden toegepast.
    Net als vroeger thuis en op school.
    Dit zijn de regels, je houdt je eraan of er volgt een sanctie.
    En de nederlandse wet is toegerust daarop, het zijn de handhavers en uitvoerders die niet toegerust zijn.

  29. on 25 Nov 2006 at 12:4129Robert Engel

    Ik bedoelde precies wat jij stelt: het gevolg is anders, omdat de handhavers en de uitvoerders niet toegerust zijn.

  30. on 25 Nov 2006 at 13:0130christinA

    het gevolg is anders, omdat de handhavers en de uitvoerders niet toegerust zijn.

    Waarmee de cirkel rond is.
    En ook Wilders zal dit zeker gezien zijn maffe denkbeelden, niet kunnen of willen oplossen.

  31. on 25 Nov 2006 at 13:1331Conan de Rabarber

    Vicieuze circels zijn alleen te doorbreken door met het botte, of scherpe bijltje te hakken. Dat is Wilders wel toevertrouwd.

  32. on 26 Nov 2006 at 00:5632Robert Engel

    Heeft Wilders nou eigenlijk van die achterlijke denkbeelden? Dat van die grondwet is absurd, maar met veel zaken ben ik het roerend eens.

  33. on 26 Nov 2006 at 10:3133christinA

    @Robert
    Je kunt denk ik niet de denkbeelden van iemand ergens uit lichten en zeggen, maar voor de rest is het ok.

  34. on 26 Nov 2006 at 12:3434Conan de Rabarber

    Waarom niet? Niemand heeft een smetteloos blazoen.

  35. on 26 Nov 2006 at 13:0035christinA

    @Conan
    Een blazoen is iets heel anders. Dit gaat om het feit dat de anti-moslem ideeen van Wilders doorwerken in andere punten.
    Kijk naar bijvoorbeeld zijn onderwijsparagraaf:

    Meer aandacht voor onderwijs, gezin en opvoeding kinderen: veilige scholen, kwaliteitsverbetering lerarenopleiding, normen en waarden terug in gezin en onderwijs, ouders meer verantwoordelijk voor crimineel gedrag van hun minderjarige kinderen (waar van toepassing ook als het gaat om hun eigen verblijfsstatus)

    Die laatste toevoeging laat dit duidelijk zien

  36. on 26 Nov 2006 at 13:2836Conan de Rabarber

    (waar van toepassing ook als het gaat om hun eigen verblijfsstatus)

    Wilders heeft gelijk als hij de eerste verantwoording bij de ouders legt, maar het gaat inderdaad te ver om dit rechtstreeks te koppelen aan de verblijfstatus van de ouders, als die ouders er naar eer en geweten niks aan kunnen doen dat ze een extreem fundamentalistische “rotjongen” hebben opgevoed. Maar een verblijfsvergunning is een verblijfsvergunning, die kan ingetrokken worden: een verblijfsvergunning is geen vrijbrief om bv de staatsveiligheid te ondermijnen in een extremistische moskee. Of om groepsgewijs het algehele gevoel van veiligheid in een wijk de nek om te draaien. Wilders ageert tegen de uitwassen van de islam, niet tegen het vredelievende deel van de islam in het algemeen. Je kunt je ook afvragen waarom een Wilders 9 zetels geoogst heeft.

  37. on 26 Nov 2006 at 13:2937Conan de Rabarber

    oeps, ergens een bold tag blijven steken.

  38. on 26 Nov 2006 at 14:5638christinA

    Natuurlijk is een verblijfsvergunning een verblijfsvergunning. Alleen horen zaken die met verblijf te maken hebben niet in een onderwijsparagraaf thuis.
    De vraag waarom Wilders 9 zetels heeft geoogst is gemakkelijk te beantwoorden. Xenofobie is niet alleen iets voor politici, islamofobie ook niet en uiterst rechts is niet alleen voorbehouden aan Blokkie of Michiel Smit.

  39. on 26 Nov 2006 at 15:1839Robert Engel

    Waarom meteen spreken van xenofobie? Ik denk dat het een juister beeld is dat de lieden die in het verleden klaagden over de misstanden in de achterstandwijken door politiek correct links werden beschuldigd van racisme en onderbuikgevoelend, zich nu uitspreken via Wilders.

    Dat zijn wel degelijk lieden die in het verleden in de kou gezet zijn door de PvdA. Het scheelt nogal wat, of je leeft met vijf Marokkaanse gezinnen in je portiek, of dat je vanuit Den Haag te horen krijgt dat je een racist bent en dat als een verrijking van je cultuur moet zien.

    Persoonlijk heb ik daar het een en ander van meegemaakt, en heb er het een en ander over geschreven, en kreeg regelmatig het etiket islamofoob op mijn voorhoofd geplakt. Complete onzin, ik pik het gewoon niet als ze mijn vriendin op straat als hoer bestempelen en haar vragen mee te gaan neuken. Dan krijg je van mij als je een Hollander bent een dreun voor je harses, en als je Marokkaan bent even zo. Alleen, onder druk van het politieke correctisme mag je niet zeggen dat het Marokkanen zijn, want dat is discriminerend. Zal best, maar dergelijke zaken maakte ik meerdere malen mee. En steeds de Marokkanen.

    Ik kan me goed voorstellen dat mensen daardoor Wilders gaan stemmen. Laat de rest van de politiek ze maar eens serieus nemen, en niet achterstandswijken kanswijken gaan noemen. En niet Marokkaanse hangjongeren als rotjongens gaan bestempelen. Noem de zaken bij naam en Wilders verliest stemmen. Het is toch te gek voor woorden dat bij mij op mijn werk men eerst zegt: ‘je mag niet discrimineren, maar het is weer een Marokkaan die te laat komt, of niet komt opdagen.’ Het is geen discrimineren, het is zo. Punt.

  40. on 26 Nov 2006 at 18:5540Conan de Rabarber

    ipv Marijnissen had het best mogelijk geweest dat Wilders 25 zetels had gehaald, want de meeste stemmen op de SP zijn in feite protest stemmen tegen de kabinetten Balkenende. Heugdelijk nieuws afgelopen middag was toch wel dat ook die rat van een Zalm het voor gezien houdt en zich bezig gaat houden met het serieuzere graaiwerk in het bedrijfsleven.

  41. on 26 Nov 2006 at 19:0941Robert Engel

    Ik zie net dat de boot van de Sint door de regenboog is gevaren, en dat de zwarte pieten allemaal een andere kleur hebben gekregen, in alle kleuren van de regenboog. Da’s op het Sinterklaasjournaal.

    Kan ik alsnog Wilders stemmen?

  42. on 26 Nov 2006 at 19:1642Conan de Rabarber

    valt nog mee dattie niet met een boot smurven aangedobbert komt.

  43. on 26 Nov 2006 at 20:0943Robert Engel

    Welnee. Dan komen de leden van De Blauwe Knoop weer in actie, vanwege het beledigen van anonieme alcoholisten. Regenboogpieten, dat is het, wordt iedereen op een gelijke manier gediscrimineerd. Alleen vraag ik me af of de zwarten onder ons zich dan niet gediscrimineerd voelen. Er zit namelijk geen zwart in de Regenboog.

  44. on 26 Nov 2006 at 20:1344Wil Vanblootenbil

    Ik word boos als ik ‘witmans’ genoemd wordt. Ik wil voor ‘bleekscheet’ uitgescholden worden.
    Ik heb ook m’n trots.

  45. on 26 Nov 2006 at 21:0645christinA

    Ik zei toch: overdrijven is een kunst.
    Kzag laatst op t sinterklaasjournaal ook een groene piet.
    Zal nog wel zeeziek geweest zijn.

  46. on 26 Nov 2006 at 21:4946Conan de Rabarber

    Negerzoen iemand?

  47. on 26 Nov 2006 at 22:0847Robert Engel

    Overdrijven? Het is toch te gek voor woorden dat ik straks mijn neefje mag gaan uitleggen waarom er rode, blauwe, groene en paarse pieten zijn? Sterker, nog even en ga ik actievoeren: als zwarte piet ga ik streaken bij een liveuitzending van de NPS.

  48. on 26 Nov 2006 at 22:1848christinA

    Betrokken ambtenaren enzovoort overdreven.
    Wel goed blijven lezen.

  49. on 26 Nov 2006 at 22:2049Robert Engel

    Ik kreeg wel vaker de kritiek dat ik alles op mezelf betrek. Neemt U mij vooral niet kwalijk, christinA.

  • Recente Reacties

    • deDeurs on Het nieuws gebleautenbild – 67
    • christinA eijkhout on Het nieuws gebleautenbild – 67
    • deDeurs on Het nieuws gebleautenbild – 67
    • Conan on Het nieuws gebleautenbild – 67
    • Conan on Torst Ernst weer een hard plassertje?
  • Auteurs

    Conan
    deDeurs
    Lucasdelinkselul
    Michiel Mans
    Rob van Kan
    Robert Engel
    TRS
    • 17 currently online
    • 102 maximum concurrent
    • 77277 total visitors
  • De Zeepkist

    514 spams blocked
    Last Message
    2 uren, 41 minuten
     ago
    6 gasten zijn online. Google bezoekt de site.
    • christinA :
    • deDeurs : lol «link»
    • christinA :
    • Conan : tieten altijd +1
    • deDeurs : Leukste nieuwsitem v/d dag «link»
    • deDeurs : Insult on top of injury «link»
    • christinA : ja, vandaar....
    • Conan : de grootste olievlek in de geschiedenis veroorzaken en toch lekker vangen...
    • deDeurs : Topklootzak? Topbeloning! «link»
    • Conan : En we hebben ook een sabeltandtijger en een paarse dino.
    • deDeurs : Laat me raden, jullie keuken heeft nog een ouderwetse deegroller
    • Conan : Ik klim iedere keer weer door het keukenraam naar binnen.
    • Rob : En jou heeft ze nog niet bij het grootvuil gezet? Mag je van geluk spreken...
    • Conan : Moet je net getrouwt zijn met een die alles wegmietert zoals die van mij.
    • Rob : Nooit iets weggooien. Alles komt terug. Zag gisteren een meisje zoals vroeger The Cure fans zich kleedden.
    • Conan : Alle trends komen vroeg of laat weer terug.
    • christinA : je weet nooit
    • Conan : of die plastic bruine sandalen
    • christinA : wat kutklomp, en zo oud... straks komen echte zweedse muilen ook geviraliseerd terug
    • Conan : alles beter dan Crocs.
  • Robert Engel Twitter

    Hierrr
  • RSS EnDanDit:

    • Dode op circuit Zandvoort (video) (update)
    • Bruidspaar schiet fotograaf dood
    • Studenten neuken onveilig op vakantie
    • Benzinepomp in brand na aanrijding (video)
    • Vrouwelijke kickboxer doodgeslagen
  • Recente Berichten

    • Het nieuws gebleautenbild – 67
    • Torst Ernst weer een hard plassertje?
    • Heeeere’s Ballin!
    • OMG, Minnie Mouse heeft een navel!
    • Het Grote Kameroense Platmaken
    • Sodom en Gomorra in Duisburg
    • De perverse jaren 70
    • Het nieuws gebleautenbild – 66
    • Fallujah erger dan Hiroshima
    • Maffia
  • Archief

  • Enter a long URL to make tiny:
  • monomelodies.jpg
  • Meta

    • Registreren
    • Log in
    • Berichten RSS
    • Reacties RSS
    • WordPress.org

Lucaswashier © 2010 All Rights Reserved.

MistyLook with 2 Sidebars